~m0shi m0shi~

This blog is not active until further post.

c0oL h0m0sapiEn

Saturday, January 8, 2011

setahun

seperti d janjikan, aku nk tulis special post ari ni. :) kul doblas lagi ni.gigih x aku.hehe. hari ni cukup setahun hidup aku penuh makna dari 8 januari 2010. kenapa? sbb hari n detik pertama i got my syg's number. hehe. :p
happy anivesary syg. :)

semuanya masih segar dlm benak otak aku. sbb aku rasa ia sgt bermakna. nak tahu mcm mana ktorg mula keep in touch smpai jadi mcm skarang ni? okeh secare exclusivenye aku akan abadikan kt post kali ni.

hari tu ari jumaat. kitorang semua dah abeh mid sem test utk second sem kat metrik. we're clasmates since 2nd sem. mula2 aku x da la kenal dia ni sbb ktorang x pernah betegur pun kt kelas. tp aku tahu nama dia. just as my clasmate masa tu. aku mmg bkn jenis peramah sgt dgn lelaki. so aku banyak diam je. even sampai u ni pun. aku masih macam ni. aku analayse dia utk sajasaja. hmm aku dengar dia dah ade awek kt metrik ni jugak. info dari teman2 aku. dorang dah together2 dr skolah. lebih dua tahun. wow! satu masa yg lama utk aku. mula2 aku x kesah. dah sume org pun mmg buleh je nak ade awek time ni. aku pun masa tu dgn org lain, dgn xpdt sama lecture hall aku masa sem 1. tah macam mana aku boleh ade dgn dia pun aku x tahu. things just happen too fast.

aku mula interested nk tahu cerita dia ni. sbb aku suke korek cerita2 kaple2 metrik ni. hahahaha. bagi aku menarik. tambah2 dorang mmg dari sekolah. aku nk korek rahsia kejayaan. boleh x? hahahaha. since aku usha dia, aku mendapati bahawa dia ni seorang makhluk yang comel jugak, maka dgn sendirinya aku mengiktiraf kecomelan dia. hahahahha *byk sgt gelak aku ni. masa tu badan dia bulat, berisi sbb dia mmg besakan badan afta spm. aku korek gamba2 lama dia, mak aihh! kurus kedingnya mamat ni dulu.! masa metrik dia sudah buncit. hehe, ampun syg, sbb buncit tu lah kte jd jatuh ati kt awk, huhu :p ok sambung story. aku mana ada perasaan feeling lebih2 kat dia ni mula2. cuma peminat diamdiam maybe.

ada satu hari tu, JPP metrik aku organize paintball match kt padang. aku mmg suka mende tembak2 ni! mmg aku nk maen. tp sbb pumpuan ramai sgt, maka borang dah penuh. aku dgn mmbe aku hani n da geng, x sempat nk register dlm borang tu. tp d sbbkn hawa NYDP JPP, so ktorang dpt maen guna kuasa dia! hahah. aku maen masa hari lelaki yg maen. x kesahlah. ape nk malu. aku pakai baju ape, just nk maen tembak2 je. ok aku turun padang. tggu bila lah turn ktorang dipanggil utk masuk medan perang. aku mmg x saba betul. tengah bertenggek tggu kt devider jln, tbe2 ade kete stop btul2 dpn aku. aku dah musykil. eh sapa ni? tbe2 ade org lambai2 kat aku dlm kete tu yg aku mmg x nmpak mukanya sbb cermin kete tu silau. time tu tga hari matahari pacak atas kepala. aku pun bubye je la balek. tah sape2 tah. then dia kluar kete. aku terkejut sgt time tu sbb dia, mie yg keluar kete. masa tu mane ade ape2. dialog pertama aku rasa.

'hai'
'hai'
'ko?? ape ko buat kat sini?'
'ko?'
'aku nk maen painball lah'

dlm ati aku mula berbunga girang. aku x tahu kenapa. aku benci rasa mcm tu. sbb org yg x pernah tegur aku kt kelas tegur aku ari tu kut. n boleh x tah macam mana ktorang boleh mesra pulak aritu. siap bergaduh2 mulut lagi. aku rasa aneh. tp aku keep telling dlm hati aku, behave sley. he's belong's to another person. so jgn nak feeling lebih.

peristiwa paintball match tu aku rase sebelum tarikh 8 januari 2010. okeh mari kembali ke tarikh tersebut. macam selalunya, lepas mid sem test metrik student akan cuti semggu. so aku mmg dah beli tiket bas utk pulang ke bangi. bas aku hantar sampai kl sentral dari kmpk. aku balek dgn hani, mmbe aku sekampung, hahhaa. eh salah. sbb bangi kan bandar, so sebandar. huhu. on da way balik tuh, kompom lah aku tdo punya, dah bas gerak tga ari, sdap lah utk tdo. aku pun gulek2 je duduk dlm bas tuh, sbelah hani. x mau tdo. apesal tah. aku belek2 hp. tbe2 hp celcom aku ade mesej. berbunyi

'happy holiday~'
'oh thanks. tp sape ni?'
'ni m*** la'

apa aku rase masa tu? Allah je yg tahu. girangnya rasa mcm nk lompat dlm bas tu jugak. aku x tahu kenapa aku jadi mcm tu. sumpah. aku gtwu hani, 'haniiiiiiiii!' hani yg mmg tahu yg aku mmg peminat rahsia dia buat muka hepi tp mcm xde perasaan kt aku sbb dye ngntuk masa tuh. mana dia dpt no. aku? knpe dia mesej aku? mcm2 mnde dlm kpale aku. dye dpt dari jasper, ketua tuto aku dulu. dia mmg ade no. bdak2 tuto sbb ti dye nk gtwu ape2 info kan senang. n aku terus beware n keep telling maself even tengah kegirangan melampau tu, yg dye da ade awek. so ko jgn lebeh2 sley. mmg bukan prinsip aku nak rapat2 dgn sumbody punya bf sbb aku x mahu ape2 masalah d kendian ari. tp pke2 takat kawan bese, ape ade hal kut. aku buat asumption sendiri.

n x sangka langung, aku mula rapat dgn dia. sumpah x sangka. aku ni mmg macam jantan sket perangai n minat, so mmg x de hal lah nk mmbe dgn bdak laki. just aku x sangka. hari berlalu, aku mula rasa sesuatu. aku dah terbiasa mesej dgn dia hari2. aku terfikir, ape yg aku buat ni? ini x betul dan bahaya. ada satu hari,
aku memilih utk berhenti dari mesej, sbb bdak klas dah mula bercakap. dorang kata dorang perasan sesuatu pasal ktorang, n syak yg bukan2. dorang mula buli n kenen2 ktorang, n dia pun setuju utk berenti mesej. lebih kurang semnggu je bertahan, ktorang mula mesej balek afta dia oficaially break up. yg ni utk kali kedua aku nk cuba berenti mesej dgn dia, n gagal lagi. aku x mahu org pike aku penyebab sume tu, aku x mahu. even aku happy sgt dgn dia as sumbdy yg memahami aku n we share a lot of common interest, aku x kesah. yg penting dia bahgia. masa tu aku dah mula develop perasaan aneh yg aku cuba nafikan. kebahgiaan dia dah jadi perkara penting dlm hidup aku.


d masa pertengahan sem 2 aritu, masa aku dah start mesej dia, mamat xpdt tuh smenanye dah quit metrik afta sem 1. dye masuk diploma uitm kt larkin kos akaun. so ktorang dah jadi long distance relationship. aku  x kesah pasal tuh, cuma ada satu pagi, dye mesej aku, dye tulis

'saya dah ada gf baru'
'gudluck'
'terima kasih'

kalau korang?? ape korang rasa?? mesti nak lempang2 je mamat ni kan? mesej tu pukul 7.30 pg lebeh kurang sebelum aku g kelas. aku dah moody. bodo sial punya jantan. aku kena tipu. player is always a player. so aku
dah mmg hilang kepercayaan kat makhluk bernama lelaki. aku benci mereka keseluruhannya. menyumpah2 aku. dah aku dah malas. cinta itu dusta semuanya. aku g kelas dgn mood yg teruk tu. aku diam sediam2nya. aku x biasa diam mcm tu waktu kelas. sbb aku suka menyampuk cekgu2 ngajar n riang mcm org gila kt kelas x reti duduk diam, nk tanya suma mende yg x paham. sbb aku ni lembab. dia perasan changes tu kt aku. then dia tanya dlm lab bio, ari tu ari kames

'sis r u okay?'
'not so'

aku jadi macam orang gila. tah pape aku buat ari tu. tugasan ari tu aku kene lukis makhluk2 dlm kingdom. aku pun pegi jln2 kumpul natang2 yg dah awet dlm botol tu utk d lukis. masa tu botol tu byk kt meja dia dgn akram. aku yg selama nih mmg pemalu nk hadap dye, selambe aku je g duduk sebelah dye. satu perkara gila utk aku. aku lukis je diam2. tbe2 dia bersuara.

'asal udang ni buncet sgt'

aku tergelak kecik. bagi aku kelakar. sbb buncet is mmg official term ktorang. hanya ktorang je yg tahu kenapa. ahahaa. aku dah mula gelak. terima kasih mie, :)

ktorang rapat dr hari ke hari. sbb aku x de tarikh ktorang oficially declare, so aku kira dari tarikh perkenalan ktorang. yang pasti, dat is da moment i started to smile. huhu ;p

my heart is for u mie. :)

sebelum semuanya, kte mntak maaf byk2 kt mie kalau kte ade buat salah ape2 selama setahun kte kenal mie. huhu
setahun ni, masa yg kte x kn lupa seumur hidup kte.
antara masa2 terindah yang kte pernah ada. 
kte harap satu hari kte ade jodoh dgn mie,
d satukan dgn cara yg sah,
kalau andai kata x da jodoh, kte cuma nak mie bahagia dgn sesiapa pun yg ada
dlm hidup mie. 
even masa tu bukan kte.
tgk mie happy dah cukup buat kte happy.
kte x cukup sempurna utk mie. kte mintak maaf sgt2 pasal tu.
kte ni pelik, byk masalah. tah pape. 
xpe kalau mie rasa im not da one, feel free to leave me.
but please, gtwu kte n i'll go. :)
be happy syg, it is just da only thng i want from u.
loving u is one of da most wonderful thng in ma life.
thanx for everything.

♥ u mie



No comments:

Daisypath Anniversary tickers