~m0shi m0shi~

This blog is not active until further post.

c0oL h0m0sapiEn

Saturday, January 15, 2011

haihh khurafat? berani?

hallu yaww. ari ni aku dgn secara x berapa berani sgt menjadi PKS muda JPAM secara officially d mata umum. 
mlm td meeting, weekly meeting mcm bese lah. rutin aku as PKS muda ni.
hohoii aku kene tembak jadi ketua platun. haaa?
aku terpinga sebentar. mapuhh aku dah bertahun x amek baris. last aku buat masa aku ajar junior PKBM aku masa skolah dulu, time f5. berhabuk lahh jugak segala harkat kawad tu sume aku nk jerit.
aku secara voluteer nye amek alpha, junior en, so aku tade lah nk takut sgt tgk muka2 yg x bapa d kenali ni.
dlm hati, Allah, nk tekucil ada kot kt depan uh. ok aku testing2. 
/dignose

'pelatih semester satu sahaja, tiga barisan d hadapan saya, gerak!'

(eh kuat gk suara aku ni. x sangka. hahaha)

ramai2 : woooaaaaa~

dpt wooaaaa dari kanak2 lain yg x pernah dengar suara aku sebegitu rupa. haha =.='

aku mula kasi koman ikut arahan akak2 tu. ade yg salah pun. aku dah lama tinggal dunia cenni. ampunkan lah aku. aku buat muka ketat je dpn budak2 tu. (ketat la sgt, padahal asek gelak senyum cm hape)
tp budak2 tu smenanye lg tua dari aku setahun. naseb ahh akk abg sekalian. gua amek platun korang. nk tanak, panggel aku 'cik' ! hahahah. (muka bangga) 
/wahaha

siap kau budak2 alpha. kau kawad salah mmg mendapat ah dari aku. aku pun dah mendapat gak se jd junior cm korang. skng turn korang nk mendapat dari aku.
cehh aku berapi je ckp. ati baek punya dlm ati ade taman bai. ko tggu alpha! hik3

  
gamba gedik pilihan atini muka semalan. dah lama x upload gamba gedik. hehe. :p


mamat ni mmg x pernah nak aman dgn aku, khaleq! malam tadi dia mengganggu keamanan jam aku. grrrr!


shahrol punya DSLR. ohh kamera, i fall in luv wit uuuu~ motif aku bergaya dgn baju jpam ni? =.=

siket review filem yg berjaya memancing minat aku. cte ni kua ari kames ari tu, yg mana kalau aku nk tgk pun mmg boleh sgt sbb tade kelas. tp perigi wang aku tgh kering, n tambah2 cte seram. aku akn kata ohh tidakk d wayanggg.

aku penakut. mengaku. so tayah ajak aku tgk cte adik2 beradik2 cenni lah eh, buang karan. aku mmg takan nk tgkkk. x pun redikan aku dgn sekotak popcorn nk cover mata aku, n earphone baek punyaa nk pasang lagu kuat2.




Filem khurafat ini bergenre seram yang di bawah penerbit Skop Production. Filem ini diarahkan oleh pengarah muda iaitu Shamsul Yusuf.

Filem ini berkisar tentang perjanjian manusia dengan syaitan yang sama sekali dilarang Islam. Antara barisan pelakonnya ialah terdiri dari pengarahnya sendiri iaitu Shamsul Yusuf. Lain-lain seperti Liyana Jasmay, Sabrina Ali, Md Eyzendy, Fauziah Nawi.

Sedikit sinopsis dari sumber blogging menceritakan perjanjian terlarang dan salah satu bentuk penyelewengan dalam aqidah Islam diantara manusia dan syaitan. Ia sesuatu yang amat ditegah dalam agama suci Islam. Tapi manusia tanpa mengira akibat membelakangkan Allah serta disokong dengan nafsu dendam serakah akhirnya hanyut dengan bisikan syaitan.
Kisah bermula dengan Johan, seorang pemuda yang bekerja sebagai Pembantu Hospital. Sudah berkahwin dan mempunyai seorang isteri bernama Aishah. Pasangan ini diawal perkahwinan hidup aman dan bahagia namun tanpa disangka trauma melanda dipertangahan jalan. Mereka sering diganggu oleh lembaga aneh. Bermacam-macam usaha telah dilakukan namun gangguan itu tetap berterusan. Ini amat menakutkan mereka lebih-lebih lagi Johan. Kehadiran seorang perempuan tua misteri … ditambah dengan munculnya bekas teman wanita Johan bernama Anna yang bersiakp pelik dan menakutkan menambahkan lagi episod trauma pasangan ini…
Anna sentiasa menganggu Johan walaupun ketika Johan bersama Aishah. Ini menyebabkan Johan bertambah runsing. Tidak lama selepas itu Anna ditemui mati bunuh diri dengan mayatnya tergantung. Kematian Anna adalah kemuncaknya perkara-perkara aneh yang berlaku dalam hidup Johan. Bayangan Anna mula menganggu Johan mahupun Aishah. Hidup Johan semakin tertekan. Setelah diasak pelbagai kejadian aneh akhirnya barulah terungkap segala misteri. Johan akhirnya akur dengan kesilapan silamnya… perbuatan Khurafat yang diamalkan kini menuntut haknya dan Johan terpaksa membayarnya dengan harga yang amat tinggi.
Kesimpulannya Khurafat adalah satu amalan yang mengalih pergantungan manusia daripada Khalik (pencipta/Allah) kepada makhluk (yang dicipta).

haa? so amacam? ade rase nk tgk x?? jgn tanye aku. aku nk blah sblum jawab, bubyeee~

No comments:

Daisypath Anniversary tickers