~m0shi m0shi~

This blog is not active until further post.

c0oL h0m0sapiEn

Monday, March 19, 2012

:(


Hari ni hari yang malang dan sedih utk aku,

Course tak boleh register lg,

Penat turun naik office fac tu,

apa pun tak selesai,

tadi rantai tu terputus,

berusaha aku pasang balik,

nasib baik boleh.

kenapa terputus ye ?

agaknye tuan punya rantai tak ingat kt aku kot,

-endofstory-

bai.

Thursday, March 15, 2012

unspoken.


wallpaper desktop since a week before i started my 4th sem. 
okbai.



you ? :")


Jika Aku Pilihanmu

Jika kau pilih aku,
Sebagai permaisuri hati,
Pimpinlah aku menuju redhaNya,
Bukan membuka jalan untukku,
Melangkah ke neraka.

Jika kau pilih aku,
Sebagai permaisuri hati,
Tutupla matamu memandangku kerana rupa, harta dan kelebihanku,
Pandanglah aku dengan kekuranganku,
Nilai kembali niatmu,
Masihkah kau sanggup menghadapi segala kelemahanku.

Jika kau pilih aku,
Sebagai permaisuri hati,
Jangan rosakkan hatiku dengan merinduimu,
Hentikanlah madah2 terindahmu untukku,
Sehingga saat halal itu berlaku,
Jika kau pilih aku,
Sebagai permaisuri hati,
Aku mohon agar kau sandarkan niatmu,
Kepada yg menentukan,
Aku pinta agar kau sentiasa dalam istikharah,
Agar kita kan bisa menemukan insan yg tepat,
Bukan sekadar menjadi bahan ujian sementara.

Jika kau pilih aku,
Menjadi permaisuri hati,
Ketahuilah,
Tidak ku pinta kemewahan dunia,
Tidak ku mahu kaya harta,
Tetapi aku minta,
Jadikan aku suri yang bisa mendapatkan istana di akhirat sana,
Berikan aku jaminan,
Untuk bersamamu lagi sesudah mati dalam redhaNya.
Jika kau pilih aku,
Dan jika Allah mengizinkan aku memilihmu,
Ketahui la,
Aku akan memilihmu keranaNya.

Saat itu ialah apabila aku tahu,
Kenapa kau memilih aku,
Jawapannya ialah “Kau memilih aku kerana Dia”
Hati ini mudah tergoda nafsu, sering terikut kehendak melulu. Terkadang risauku pencarianku bertemu buntu dan bimbangku jua akan aku turut terkeliru, jika suatu masa nanti di hadapan ku dua simpang yang berbeza tuju. Takut-takut yang ku pilih adalah mengikut pujukan syaitan yang merayu. Khuatir ku pilih bukan yang didasari iman yang padu.

Ya Allah,tutuplah mata ini dari memandang seseorang kerana dunia yang ada padanya. Biarkan mata hatiku berbicara tatkala insan yang Kau reda dan yang ku tunggu sudah tiba~ 





since i got twitter.



bagi yang tak pernah baca timeline twitter, sila baca gambar ini dari bawah ke atas. read on your own risk. 




dah okbai. =.='

Sunday, March 11, 2012

not to read and not to be spread. please.

warrning : this writing belongs to me. no butthurt. please.


bukan aku mintak harta atau emas daripada kau.
bukan aku mintak kau faham atau sayang aku.

aku cuma berharap ada setitik rasa keikhlasan daripada kau utk aku
bukan aku cuma buat masa tiada siapa yg lain yg boleh kau cari

aku tak harap kau hadap aku setiap hari
aku tak harap kau berkepit dgn aku setiap hari

manusia bukan sempurna tanpa kesalahan
kau ingat kau tak pernah salah atau kau terlalu sempurna atas dunia ni?
tapi bila aku salah, adil kah aku di perlakukan sehina hina nya ?

satu masa dulu, aku rasa aku dah kenal kau.
tp mungkin aku salah.

aku ketawa senyum gembira setiap hari,
tp takde siapa yg tahu apa yg tersirat dalam hati aku.

depan aku, kau senyum ketawa setiap hari,
tp aku terasa semuanya semacam palsu. 

aku harap aku boleh mula semua nya macam dulu.
tp aku tak pasti berapa lama aku boleh bertahan 

aku tak pernah mengadili atau memusuhi sesiapa 
tp aku kecewa, realitinya tak macam tu.

harapan aku paling tinggi,

ikhlaskanlah hati kau seikhlas aku menerima kau. 






Saturday, March 3, 2012

cinta dan benci.

bagaimana cara membuatmu bahagia
nyaris ku menyerah jalani semua
tlah berbagai kata ku ungkap percuma
agar kau percaya cintaku berharga
*courtesy of LirikLaguIndonesia.Net
tak kuat ku menahanmu, mempertahankan cintaku
namun kau begitu saja, tak pernah merindu

sungguh aku tak bisa, sampai kapanpun tak bisa
membenci dirimu, sesungguhnya aku tak mampu
sulit untuk ku bisa, sangat sulit ku tak bisa
memisahkan segala cinta dan benci yang ku rasa

apa kau mengerti ku sedih sendiri
tanpa ada kamu ku merasa sepi
tlah lama ku menantimu, diam sendiri menunggu
setengah hati mencinta, ku sakit karenamu

ku sakit karenamu

sungguh aku tak bisa, sampai kapanpun tak bisa
membenci dirimu, sesungguhnya aku tak mampu
sulit untuk ku bisa, sangat sulit ku tak bisa
memisahkan segala cinta dan benci
sungguh aku tak bisa membenci dirimu
sesungguhnya aku tak mampu
sungguh aku tak bisa, sampai kapanpun tak bisa
memisahkan segala cinta dan benci
cinta dan benci.. yang ku rasa




Friday, March 2, 2012

5 rahsia perempuan daripada bantal tidurnya.





1) Memeluk Bantal
Mereka yang suka memeluk bantal biasanya berjiwa
seni & manja . Mereka mempunyai penghargaan yang tinggi terhadap
lukisan, muzik dan sastera. Perasaan mereka halus dan jiwa mereka romantik.
Kadangkala ada yang boleh membaca peristiwa yang akan berlaku melalui
mimpi. Mereka juga sangat prihatin terhadap kesusilaan.


2) Menggunakan Banyak Bantal
Mereka biasanya kurang kenyakinan.
Dalam kehidupan seharian mereka memerlukan banyak pendamping.
Mereka jarang membuat keputusan sendiri,
sebaliknya mendapatkan pandangan orang lain.


3) Tidur Dengan Satu Bantal
Mereka bukan jenis mengada-ngada dan
boleh menerima keadaan seadanya.
Mereka juga membuat keputusan berdasarkan fikiran dan
bukan nafsu semata-mata.


4) Meletakkan Bantal Di Bawah Kaki
Mereka mempunyai sifat kurang baik.
Mereka jarang bergaul dgn org ramai, malah kaku dalam pergaulan.
Ini menyebabkan mereka cenderung bersifat egois.
Mereka juga gemar menempuh jalan pintas untuk mencapai cita2.
Mereka tdk suka berusaha.


5) Tidur tanpa Bantal
Mereka memiliki sifat percaya diri yang sangat tinggi.
Kadangkala sifat percaya diri ini akhirnya akan membawa kepada sifat ego.


dengan bangga nya aku ialah no. 1, 3, dan kadang kadang 5. okbai.

the reason.

ini la sebabnya kenapa aku benci tgk cite korea. mata pipi serta tissue rumah aku akan menjadi mangsa aku. sobsobbs. Y___Y


lagu pulak nak tampo2 je sedih ngat. sila play utk kesan effect sedih berganda. iskk iskk Y___Y




Saranghae gaseumsoge chaoreuneun mal
Saranghae cheonbeoneul deo hago sipeun mal
Yeotae haejun jeok eobseoseo deo manhi jugopeun
Ojik neoegeman haejugo sipeun mal

Sarangeul mollasseo geuttaeneun
Nugungareul gyeote dundaneun iri
Natseolgodo duryeoun nayeotji

Ijeya arasseo neoran sarangeul
Anirago jakku mireonaeneun nal
Mideojwotdeon gomaun neoyeotji

Jigeum waseo boni chueokdo manteora
Geuge saranginjul jeongmal mollasseo

Saranghae gaseumsoge chaoreuneun mal
Saranghae cheonbeoneul deo hago sipeun mal
Yeotae haejun jeok eobseoseo deo manhi jugopeun
Ojik neoegeman haejugo sipeun mal

Ijeneun jikilge uri sarangeul
Seotureodo babo gata boyeodo
Neobakke moreuneun namjanikka

Bujokhan sarange manhi himdeureotji
Jogeum neujeotjiman gihoe jugenni

Saranghae gaseumsoge chaoreuneun mal
Saranghae cheonbeoneul deo hago sipeun mal
Yeotae haejun jeok eobseoseo deo manhi jugopeun
Ojik neoegeman haejugo sipeun mal

Jichin haruharu beogeowotdeon na
Neoran saram manna cham dahaengiya
Gaseum ttwineun hanmadi

Saranghae gaseumsoge chaoreuneun mal
Saranghae cheonbeoneul deo hago sipeun mal
Yeotae haejun jeok eobseoseo deo manhi jugopeun
Ojik neoegeman haejugo sipeun mar



tak faham kan? tau tau. meaning dia macam ni.


I love you, words from the bottom of my heart
i love you, words that i would like to say again a thousand times
until now i haven’t give you anything. So i want to give you more now
words which i would like to tell only to you

Back then, i don’t know about love
staying by the side of someone
i’m both unfamiliar and scared
in this kind of thing

Only now, i understand love
those days which i always push you away
i said that it wasn’t love between us
thanks for the trust you have given me

Looking back now, there are lots of memories
i really didn’t know that was actually love

I love you. Words from the bottom of my heart

I love you, words from the bottom of my heart
i love you, words that i would like to say again a thousand times
until now i haven’t give you anything. So i want to give you more now
words which i would like to tell only to you

From now onwards, i will defend our love
even if it’s simple-minded
even if i will look like a fool
because i’m the guy who only see you

You must be tired of this incomplete love
although it’s a bit late, will you give me a chance?

I love you, words from the bottom of my heart
i love you, words that i would like to say again a thousand times
until now i haven’t give you anything. So i want to give you more now
words which i would like to tell only to you

I, who is tired every day,
will be really glad to be able to meet you
and say these words that make you feel touched

I love you, words from the bottom of my heart
i love you, words that i would like to say again a thousand times
until now i haven’t give you anything. So i want to give you more now
words which i would like to tell only to you





aku dah bosan sgt, jd tgk la cte ni, isk iskk. sedih ngat ni. okbai.

taknak balik puncak alam .. iskk iskk