~m0shi m0shi~

This blog is not active until further post.

c0oL h0m0sapiEn

Friday, August 5, 2011

satu hari di hari puasa. #day 5 - strange

assalamualaikum para pencinta dunia dan akhirat sekalian.
*macam bunyik ayat the other khairul pulak. hehe -__-"

baru abeh solat terawih for the 6th nite. alhamdulillah. masih d beri peluang dan rezeki utk bertarawih. td isyak d imamkan oleh abah aku and tarawih aku d imamkan oleh sheikh arab. pure arab. bacaan quran dia, pehh. macam kt masjidil haram. lajuu bunyi arab. tp ade yg aneh. apabila tarawih td d imamkan oleh arab..
biasanya calculation tarawih kte camni kan

2 + 2 + 2 + 2 = 8 + 3 (witr) kan?

kali ni..

2 + 3 + 2 + 2 = 9 + 3 (witr) i have no idea kenapa jadi cemni. aku sangka sheikh tu buat sujud sajadah masa solat kot.

nanti mak balik jap lg aku nk tnye lah kenapa. mak aku pun pemes skang. ade kawan international org Libya lg. pehh mak aku. semalam dia carik mak aku lepas terawih masa tazkirah.

"excuse me, after this is there any tarawih?do you know when they finish?"
"no. im not so sure, but there will be no tarawih after this. we will continue to witr."
"im waiting for sumone. she's here just now but i don't see her anymore. u know imnni?"
"you mean ummi?she's my mom."
"no, her name is imni"
"no, she's ummi. my mom" (eh arab ni, aku tau lah ko ckp ngn mak aku td. haiih)
"the one who teach children quran there?" (sambil menunjuk ke arah rumah aku)
"yes. she my mom. she's in front. do u see the space there? she's just 3 lines infront"
"can you please call her?i need to talk to her personally."
"oh, you can go there. (malehnye nk bangon panggel mak). erm. ok  you wait for me here."

dye senang ngn mak aku sbb mak aku boleh ckp arab dgn dia. english pun mak paham sket sket. pehh. suma makcik makcik pelik tgk mak aku. ble pulakk lah mak aku nk ade kawan arab plak kan. aku tgk aku senyum je.  kihkihkih. geli ati plak mak aku pemes. 

dah enuff cte mak cik Libya. mlm td aku tdo ngn si kuning kucing busuk aku. dia tak berapa sehat, badan lembik je. padahal bukan puasa pun. dia tak berapa ade selera makan sgt. asek me0w2 je kat luar rumah mlm2 time ktorang nk tdo. jd takleh tdo jdnye. dye kuis2 pintu nak masuk jugak. kasik lah can dia tdo umah mlm td. aku dgn rela hatinye membawa ke bilik aku. tgk ni.


kemain tak si kuning ni. ade tilam sendiri. cadar sendiri. yg besar belakang tu cheeby aku. yg aku buat peluk mlm2. naseb kau x bising tdo cepat. aku tutup lampu, rase katil mcm bergerak je, tgk2 dia betul2 sandar tepi pinggang aku. kalau aku begolek2 mcm selalu nye, mau penyek dia ni. aku tdo kaku je mlm td tahu. mcm robot. seb baek kau comel. huhu.

ok lah, till next post. kbai.



2 comments:

adeeb khairudin said...

acece.. pas ni ade kawan arab pulakkk. kekekkee

..sleyp0..◕‿◕ said...

haha. suara dia kuat. takut aku, huhu

Daisypath Anniversary tickers