~m0shi m0shi~

This blog is not active until further post.

c0oL h0m0sapiEn

Thursday, June 9, 2011

#surat untukmu, bakal suamiku. ;)

assalamualaikum..
aku utus buatmu, sang pria yg berjaya mencuri hatiku.
saat surat ini kau baca, aku tidak tahu apa mahuku.
cuma jari jemari laju menulis apa yg terbuku d hatiku.

jika nanti..
saat kita di jodohkan
kala akad bersaksi qadi dan wali
sah kau lafazkan..janji nikahmu kepada Allah
saat itu akan luluh segala jiwaku.
kerana Allah telah menulis
namaku dan namamu di Luh Mahfudz
'abah, mak, kini aku milik dia.'
andai kau tahu saat detik itu
suatu masa yg ku tunggu sekian hidupku.

impianku..
utk kau mengimami sujudku
mengaminkan doaku
menemani sepi malamku..
membawa aku terus
kepada yg maha cinta..
andai kau tahu betapa bahagianya saat itu
bagai seluruh dunia d sisi aku.
d waktu itu aku berjanji
akan menunaikan tanggungjawabku
sesempurna yg ku mampu.

mungkin..
d awal pernikahan
kau akan memandangku penuh cinta
segala makan pakaimu tersedia
hatimu ku jaga
hari hari kita akan indah sentiasa.
tahun berganti, mungkin kita punya permata hati.
insyaAllah..
tanggungjawab juga akan bertambah
dulu berdua, lalu mungkin akan bertiga
malah berempat, atau berlima.

pintaku..
saat kau lafazkan akadmu
ku mohon
tidak kau pernah mengingini aku
utk jadi hambamu,
isterimu bukan cuma
tempat kau lepaskan nafsumu
semata cuma itu.
bukan tempat kau suruh itu dan ini
jadilah kau umpama Rasulullah
tidak pernah menyiksa Aisyah
selalu bersama Aisyah menjalankan tugas hariannya
bersama sama..

tapi..
mungkin kau akan kata
'aku manusia biasa, tidak maksum seperti baginda.'
baginda juga manusia.
yg mkn makanan yg sama dgn sahabat baginda.
tidak laen dan tidak aneh
hanya ini pintaku
harus saling memahami
semuanya bersama. kan lebih indah?
cuma ini pintaku
dari gadis yg mungkin akan menjadi isterimu. :)


**original copy from sley. feel free to read or share or copy but kindly credited to me yaww. ;)
**post bersifat neutral. tiada sasaran dan kaitan dgn yg hidup atau yg telah pergi.

8 comments:

Nurul Izatul Azila Azman said...

ok sgt sweet....

nurul ain razali said...

larh sley,sweet gila meh :) untuk M eh.haha :)

..sleyp0..◕‿◕ said...

haha. takde lah sweet mana nurul. sbb x tambah gula d situ. :D

..sleyp0..◕‿◕ said...

aen, ce ko baca ayat last skali uh, post ini bersifat neutral. takdak sasaran atau tujuan. haha! >__<

nurul ain razali said...

Lalalaalaa...haha.macam nak curik jea ayat ko nih.bley?haha

Nurul Izatul Azila Azman said...

konfem tuk M r tu..makin kembang r member aku sorg tu..hihi

..sleyp0..◕‿◕ said...

curik je lahh aenn. apa da hal. pasuh letak credit lah jgn lupe eh. hihihik. >__<

..sleyp0..◕‿◕ said...

aiyakk. nurul, dia sudah sentiasa debab. x perlu d kembangkan lg. :D haha

Daisypath Anniversary tickers