~m0shi m0shi~

This blog is not active until further post.

c0oL h0m0sapiEn

Thursday, June 2, 2011

its a super frightened reality.

assalamualaikum people out there. 
dan makan? dah mandi? get up man! we had sumthing to worried about now.
rasanya dah lama aku tak update blog berhabuk ni. its all about kekangan masa dan kekangan malas.
dah. cuti aku berapa minggu je, then aku kerja balek.

sign in blogger. belogwalking, tgk dashboard.
byk review cte yg sama. ape cer dgn dunia belogging aku ni? 
i found a very scary statement. click HERE

budak ni mmg buat isu. aman mesia takde peperangan but this girl make up wif her lost mind.
boleh dia buat pengakuan macam tu skali??
kalau mak abah dia baca belog tuh?
ok even kalau mak abah dia x pandai teknologi or takde laptop kt rumah
still. friends? family? they are outnumbered of people yg connect wif technology.


she's only 14 but she had lost her VIRGINITY n even worse SHE PROUD OF IT??

astaghfirulallahal 'azim.

what happened to the community?

ni bukan isu baru. dah lama dah isu ni. even zaman mak pak kite pun dah ada.
but diorang sume malu kalau dah takde dara. it wasn't something to be proud of!
kalau kau dah hafal sifir masa umur 4 tahun, n yess! you should!
but u lost ur virginity when u r 14, its mean
you lost!

kalau kau kalah maen game, kau pergi canang satu dunia ke? tak kan?
kesian aku dgn budak ni. ya Allah berikan lah hidayahMu kpdnya.
aku teringat satu ayat masa aku belajar kt maahad dulu.

'jangan kamu mencampakkan dirimu ke arah kebinasaan'  (al - baqarah, 195)

Allah maha mengetahui setiap sesuatu kat dunia nih. Nabi pun pernah ckp,

aku tinggalkan umat akhir zaman dgn dua benda nescaya kalau mereka ikut akan keduanya, mereka takkan sesat. iaitu Al-quran dan As-sunnah.

aku tak baik. aku byk khilaf dan dosa. aku pun remaja. aku ada nafsu yg susah utk aku kawal.

aku ada dalam dunia yang sgt mencabar utk aku jaga Iman dan Islam aku.

Ya Allah. periharalah aku dan keturunanku. Aamiin.


fakta ni semua buat aku takut. 
apa bakal jadi dgn generasi aku? apa jadi dgn umat manusia? Ya Allah. lindungilah orang yg beriman.
anak masa depan mmg kene d tarbiah kan dgn kesedaran Islam yg sgt tinggi
bukan cuma ikut ikut. yg mcm apa yg jadi sekarang.
pendidikan dah tak sama macam dulu. ofcoss,
it will be more challenging.


nanti kita hantar anak kita g sekolah agama macam kte nk M? ;)

haha. ok yg ni menyemak je. tp tak salah kan kalau aku pasang impian, nk didik anak anak aku dgn kesedaran Islam yang tinggi dari kecik kan? ohh berangan pulak. :p

jgn jadik mcm mak deme ni. mak deme nakey dari kecik. haha.
mak suh pakai tudung, aku pergi cakap, 'tamo.'

but i know what is the relevance now. sbb bkn mak suruh, sbb Allah suruh. :)


aku ade doa. utk mendapatkan suami yg soleh. wewiiiit. hihihi :p
alah tipu lah korang. se rock mana pun korang korang kat luar tu, nk kawen nnti carik future husband or future wife yg boleh jaga n didik anak korang baik baik punya. huhu.



untuk yg tengah bercinta pulak mcm aku, ade doa ni. utk kita semakin mendekatkan diri kepada yg
 Maha memberi cinta.



"hidup di dunia ini tidak lain kecuali permainan dan hiburan, sedang kampung akhirat itulah hidup yang sebenar, andai mereka mengetahui."
al-ankabut, 64

k bai. renung renungkan dan selamat beramal! 

3 comments:

Cek Aiza said...

okay, gamba kat tepi tu x tahan..haha

jeles !! he

..sleyp0..◕‿◕ said...

haha. jgn lah jeles. sekadar gambar hiasan. hihihihi ;p

anakpakcikali said...

oh pasal budak ni..kesian betol....

Daisypath Anniversary tickers