~m0shi m0shi~

This blog is not active until further post.

c0oL h0m0sapiEn

Saturday, October 6, 2012

a flip.

assalamualaikum. selamat malam.

its been a while after aku x membebel menyemakkan website ni dgn curahan perasaan aku yg menggila saban hari. maklumlah, jiwa kacau akibat ribut taufan dan kilat sabung menyabung. nk buat acane. hehe. by the way jgn marah aku, ini blog aku, jd mmg ikut suka aku je nk tulis ape, dgn ape punya perasaan sekalipun, tidak aku peduli, kerana ini blog aku ye anak2. suka hati lah ape yg akan di tulis pn. heh.

ye, mmg aku akui, blog ni bersarang dgn kesedihan dan kegilaan kepala otak aku. dan utk memberikan keadilan hak kpd blog aku ni, memandangkan aku seorg yg sgt mementingkan hak, tp aku bukan student law tahu, jauh sekali, jd aku akan menceritakan kegembiraan jgk d blog ini. meski pun kegembiraan itu akan membuatkan korg berasa aku gedik dan mengada juga apehal gatal sgt minah ni. aku tahu tu, aku tahu, kalau terasa nk ckp mcm tu, sila tekan pangkah dekat tab browser anda. sekarang jgk. ini arahan pihak atasan.

first of all, kenapa aku nama kan post ini kpd a flip. sbb itulah yg berlaku dlm kehidupan aku sekarang ni. hidup aku semacam mengalami pertukaran total. bukan yg negative, tp positive. syukur pd Allah. hati sudah tenang. pernah aku terbaca satu quote,

Tuhan berikan kita hujan, kita tertanya tanya mana pergi matahari yg menyinar menerangi kehidupan, sedangkan kita taktahu Tuhan nk bg kita pelangi yg indah selepas hujan. :) 

acewah, berbunga pulak bahasa aku kali ni, ye aku tau sastera aku mmbuat kan muka korg senyum tahik, ye aku tau. tp nk buat mcm mne, ok ape perumpamaan aku ni kan? hehe

semua yg terjadi mengajar aku. ye sungguh. aku belajar. mungkin selama ni byk perkara yg aku x sedar betapa pentingnya perkara tu, sampai satu kejadian yg menampar kekuatan jiwa aku. aku manusia biasa, mana mungkin aku tahan dugaan sekuat itu, fikir aku kala itu, tp sesungguhnya Allah lebih tahu. besar hikmah kenapa sesuatu tu terjadi dlm hidup kita. kunci nya, ialah sabar. tp sejauh mana aku mampu, itu aku sendiri takkan tahu. 

oh sekarang, semua nya kembali baik baik saja, x keterlaluan utk aku kata, mungkin lebih baik dari dulu. :)


mak abah angah nak kawenn ! hahaha. kbai.



No comments:

Daisypath Anniversary tickers