~m0shi m0shi~

This blog is not active until further post.

c0oL h0m0sapiEn

Friday, December 17, 2010

habuk. fizik itu ialah busuk + wangi = 2 weeks :)

assalamualaikum salam sejahtera kpd sume umat mesia nh. 2 mggu aku lesap dr pndgn fb ke, ym ke, skype ke, sume mnde yg bekaitan dgn teknologi taraf tggi nh. kecuali engpon lah kan, kng cane nk idup plakk,. engpong tuh oxygen tank aku okehh. huhu
  aku mulekan story dgn cite aku yg ta berape manis rasenye utk 2 mggu kebelakang nh. even da basi tp aku ttp nk story, sbb aku ase this 2 weeks is da most crazy 2 weeks in ma life!!
 okeh meh kte update day by day lah ye. sng ikut turutan nih.

5 december
ketibaan deligasi aku ngn mak apak aku kt uitm shah alam pd petang yg hening lg panas lah jugak, secare saintifik n specifiknyee dpn cabin office JPAM kt stuh, register utk itu 'kursus asas' n d kasi beberape merchandise seperti spersalinan baju uniform n try bereigh pnye saiz, tbe2 oppps! tayah amek pulak, sbb dak uitm puncak alam yg daftar tdak perlu utk amek itu uniform lgik sbb ktorg sudah punyai mnde alah tuh. okeh selesai isik borang lah hape lah, dpt kunci bilik. eh eh?? itu pejabat JPAM depan kolej mawar tp kunci menyuruh ke anggerik?? okeh ikut aje lah. turun kan bagasi yg bosa2 itu, bwk ke kamar yg mmg jauhhhh juge lahh. naek turun tgge, pncet gak aku mmule, mengahhh! yarhhh2~ itu mlm kne turun to dwn graha kt anggerik tuh utk briefing 4 da whole week. okeh tahu ape yg plg mengejutkn lg menyedihkan lg tekanan perasaan?

'terima kasih kpd anda sume atas kesudian n rela hati berada d sinih walaupun sdg bercuti kan, ini ialah latihan intensif utk perhimpunan Kor SISPA kebangsaan pd mggu depan'

eh?? aku salah kursus ke?? sape2 tulung lahh slamat kan aku!! rela hati? kesudian? apekah sume ini? okeh rupenye ktorg kene tipu idup2! wtf!!!!wth!!! mmg da byk btul itu carut b*** dan sume adek beradek spupu spapatnye aku lepaskan kale itu, ape masalahnye kalau ckp mnde yg benar?? heyyyy?? cuti aku yg buleh aku spend kt umah dgn mcm2 lgik xtvt yg aku suke kini dah tggal byg2 aje?? okeh tgk jadual. 6.30 pacak nyanyi lagu negaraku n naikkan bendera serta excercise?? tdo kul 11. 30 mlm??? pg smpai mlm latihan kawad kaki?? whhhhhaaaaaaaaaat??? mlm tuh pulang ke bilik dgn mud yg mmg ta baek lgsg, haihhhhhhhh

6 december
ramai yg tahu akn kebenaran ini, nk balek dgn mcm2 sbb. 1 of them is cagu n another akk2 senior yg laen, dorg mls nk cntinue. aku? ape buleh buat? sumenye dah terlambat mase itu. redah je lah da whole two weeks of disaster tuh. ade mmbe aku yg amek positif mnde nh, so aku un amek lah positif sket2. tp panas aku sbb kene tpu tuh x reda lg. hape aku pdulik. smpai ati tul dorg buat ktorg cenni, mmg lahh aku saba, klu x da jdik hulk kaler biru dah aku kan, meraung cm org gle, tape2. maybe this is 1 of da step of maturity. aku demam ari tuh. kepale nk melayang2 cm bulu tangkis org men badminton tuh, (aku un tatwu knpe aku kasi contoh nh)
dgn seseme haaaaaacummmm merate2, dgn saket tekakk nye, ape aku tahu bgon tdo pg2 je aku teguk air dlm botol yg aku dah isik aku letak sbelah katil, (katil double decker, aku tdo atas, lme x buat centu) utk ngelakkan kesan yg even worse happen. latihan fizikal yg sgt teruk. sume sesi latihan adelah kawad. kaki mcm da nk tecabut. mknn? tayah ckp lah, aku mkn dgn byknyee sbb teramat sgt lapa. sdap x sdap dah laen kire.

7 december
maal hijrah, org cuti. kotrg?? jd setan kt sinih, aku kawad dgnn sgt lemah. time da nk tga ari aku dah x larat nk angkat kaki. JEN ROPPI yg amek baris akuh aritu. so be4 sy mule dye da tnye, ade sape2 yg x sehat? aku un cpat2 angkat tgn, kua baris dlm mase sndiri. aku jdik dak OKU yg duk kt devider jln. time tuh rehat pun mcm x rehat je pung, aku rse tersekse sgt dok dlm kalangan itu. tetbe ENCIK AZAMI, 1 of our trainer pggel aku. aku un dgn jln lemah aku g dok sbelah dye. dye un tnye lah aku saket ape, dah tuh borak2 pnjg. bese lah jurulatih, sume pun same je gatal nyee, yg mnarek pehatian aku is mse dye cte sal diri dye, ank bpe family sume, rupenyee dye kawen dgn janda bekas GRO anak 9 yg tue 10 tahun dr dye? tp dye kate sume ank halal lahh, jauh mne kebenarannye wallahua'lamm., dye tade anak betul sbb mse dye kawen binik dye dak menapause, dye mse tuh umo 37 binik dye 47, so tadelah ank snirik. yg menariknye, aku tnye knpe dye ta crik ank dare? dye kate da ank dare tanak kt dye, smpat plak dye tnye aku, 'awk nk kt sye? sye nakk.' eh eh de nh, buleh tahan gatal gak, aku un ckp, 'sye da ade lah encik azami' bla bla bla aku borak ngn dye, padahal aku ta sehat time tuh, borak2 jap hingus un da okeh. ptg tuh jgak ade pemilihan utk pertandingan kawad kaki. aku mmg berazam dgn sesungguh keazaman mmg tanak masok lahh! tp mse selection tuh aku buat je lah btul2, last2 dorg x nmpk aku reti step kawad tu sbb aku buat dgn malasnye, o yeahhh~ unfortunately dlm ktorg beramai2, ada ngn lyaa selected, so deme mmg teramat lah letehnye dgn rutin latihan dorg tuhh.

he is encik azami.


8 december
jadual mcm bese, ade PT pg dlm jadual tp tgk lah, klu ujan ktorg leh mmbuta smpai kul 8.30. hahha yg tuh x pntg, rupenye aku n mmbe2 aku yg tadek pape nh diserap dlm barisan kawalan kehormatan mse ari perasmian ngadap ketua pengarah JPAM dye check baris ktorg. okeh utk hari2 seterusnye, rutin yg same selagi tade arahan laen d suruh, mlmnye plak TUAN ALJIBIN yg nsem aku tgk mmule tuh amek baris ktorg. qilah kne msok petandingan mnyelamat gune kuase veto yg ade kt jibin tuh. maybe physically dye mmg nmpk kuat n bertenage utk acare tu kut, hahhaah. yg laen ade yg kne msok ptandingan melawan kebakaran (MK), n score-race.yg aku, ape lg, jual muke kesian aku yg lemah x bermaye nh, tp mmg aku seseme pun da smpai the end of da week okehh. =.=' n mlm tuh, ade bufday gurl ktorg prank. hahah! mmule cm nk carut gak lah sbb tetbe dye suh sume dak puncak alam tggu x leh balek bilik lgik.time tuh da nk kol doblas dah. dye suh ktorg dok dlm baris. tetbe kak yana yg kne hndle baris tuh. tuan jibin mara2 dye.yg  ktorg kt blakang kak ezy dah kasi tepung sorg segenggam. ble tuan jibin soh kak yana pndang blakang je, ktorg pun pooof~~~! epi bufday kak yana! hahha. da mcm zombie dah dye n dye nanges mlm tuh,


meet kak yana, da gurl. sweater lawa tuh kene tepung, hahha

muke ktorg lepas prank


9 december
mcm2 cte ktorg bukak ble balek bilik. lyaa dgn x tahan nanges n tension nyee, qilah dgn bnci tuan jibin tuh, mcm2 lahh, huhu. dye kne blaja ikatan2 yg byk natang jenis tu, aku mmg arapan lah kan nk igt. mmg se nizam aja aku kt kem tu pun mmg aku tekial2. mmg x lahh aku nk msok. so siang aku pektis tok kawad, mlm aku jdik penonton latihan kemahiran dorg tuh jee, heee.. aku suke ngn ENCIK ZAIRI, ENCIK AZHAR, ngn JEN RONNIE yg sengau tu. dorg sume ade karekter dorg snirik. mmule sume bajet nk garang aje, padahal sume bongok je smenanye, tp dorg mmg kaki foggging lah, mne2 je berasapp~  yg dak kawad dorg pektis ngn NABIL HAFIZ. mmg rapat lah dorg, upenye nabil uh mmg baek, ikut cte dorg lah, aku mmg tade dgn mne2 instructor pun, aku umum~ malas nk rapat dgn org jabatan nh, carik nahas nmenye. aku byk ngn TUAN ZAIRAL je kut. sbb dye handle bahagian istiadat. n aku mmg dok dlm barisan kawalan kehormatan tuh pun kan, mmg kne ngn dye je lah. aku blaja byk lagu dr dorg. siap kene dende lg nyanyi lagu2 tu. 

minggir~ minggir~ minggir mundur mampir~
minggir mundur minggir mampir minggir mundur mampir~

tarian dye cenni, hahhaa, bungek je. tgk yg mne satu muke aku . tekan kalau brani. =.='
 aku kne jdik leader. sbb kne point. bunguk. dah lah aku pakai bju MU. +_+


yg nh lagu budak botak.

ku kutip rumput dan lalang~
kujadikan penyamaran~
muka cantek bertukar menjadi setan~
agar sukar dikesan~

bergerak~ (bergerak) bertempur~ (bertempur)
budak botak x kan undur~
walaupun peluru dtg bertabur~
budak botak pantang undur~

ku cari buluh sebatang~
ku rautkan sama panjang~
(rangkap nh x igt)
ku jadikan layang2~
  
n another lagu. 
yg nh utk test sore bape pnjg boleh kasi koman. yg suh buat tuh lah nmenye Encik Azhar. tekan lah
n ade lg Encik Azhar buli ktorang. tekan sinih. PT COMBI 1 n PT COMBI 2
 mlm dye aku de solat hajat smpena result kua esok pg nyeee. hadoiii mcm2 rse tatahu lahh.

10 december
result, kua kul 9 pg tu. syg ku yg tgk kan. fuhhhhhhh. dupp duppp~ dupppp duppp~ ding dong. mesej.

 M : syg, result dah kuar.
aku : okehh, tell me.
M : okeh, get ready2, fuhh2, push! haha, anda dpt 1A , 3A- , 2B+ , and 1B. png anda 3.52, dekan uh. tahniah2~ hebat ohh.
aku : alhamdulillahh, :)

rupennye mnde alah latihan nh sume melupekan kegusaran aku pasal result. aku dah redha dah ape je yg aku dpt. tp alhamdulillah~ syukur pd Allah aje yg mmpu aku ucapkan. latihan mcm bese. aku dah mcm immune dgn sume physical n mental torture dorg nh. 

11 december
tambo dtg!!! whoaaaaa! ape itu tambo? dye adelah pncaragam JPAM yg bunyik dyeee mak aihhhh~ dummm dummm dumm~ bes wehh! mcm marching band tuh, ktorg mmg kne keje ngn tambo pun ari sebenar ti, langkah bjalan ktorg kene same dgn beat tambo tuh, sedap wehh bunyik dyeee, 


utk real eventnye, tgk nh, x pasan aku yg mane tp bunyik tambo tu sedap kan?? tekan sini!

12 december
lepas latihan, dlm ptg centu, pindah dr anggerik ke mawar. bwk luggage yg mcm setahun dok situh punye, seb bek lyaa n buah atinye bwk kete, so tade lah susah sgt nk buat pghijrahan itu.

13 december
hari penentuan. kawalan kehormatan baris yg d check oleh ketua pengarah JPAM, aku dok barisan depan mase dlm dua barisan. so aku mmg nmpk lobang idung dye ok. huhhu.


14 december
ari yg bess! aku bgon lmbt sbb da tade aktiviti nk buat, tp lyaa ada n qilah kne g ptndingan yg dorg involve tuh. aku g pdg kawad, support dorg, ^_^ aku g kt tmpt kawad ade lya n nyelamat ade qilah. nh lyaa nk kawad, suport dye ngn ada beramai2!

muke aku kepenatan.

  
team dorg lepas kawad.

dorg nh bungek lahh. dari kiri hafiz, ada, lyaa, mu'am, n nabil.



mlm tuh ade forum kesukarelawanan. yg pntg, ade live band yg di pimpin oleh mejar bersekutu adnan omar, dr branch puncak alam! ho yeahh!! sore vokalis dye sedap cm donut big apple!


before pergi ke forum. meet dorg sume. dari kiri, syaza, nat, ina, mu'am, lyaa, qilah, aku dpangku qilah, hani, ada, n emy


cumehnyee kucingg niih! 2 ari aku carik dye balek dye da tadek. =.='



15 december
hari yg aneh. aku dpt msj dr my syg, 'kalau m** lepak uitm ok ke?' wahhh!!!! tdakk! aku kt pdg kawad pg tuh dgn half uniform JPAM. aku tnye lyaa. 'lya!!!!! cane nih??' lya berkata, 'g jelah. ^_^' n inilah yg terjadi.

*pic credit to Alyaa Izzaty. thnx syg!! 

buruk btul aku dating. maaf muke syg aku tepakse d blurkan, utk tujuan keselamatan, hehehe
aer besa tuh aku mnum sorg ehh. straw tu mengeburi mate jee,
ktorg pun lepak kt Alam Sentral n meet my cute cheeby mitzuki, :)


besaa natang nh. aku tdo ngn dye dah skng, jgn jeles okeh korg..
mnde yg aku ta pernah plan lgsg. frst dating yg huduh. dgn muke aku yg teramat la buruknyew. rse baek seret  kt jln raye je. huhu

16 december
pulang!!! yahooo! n sume keputusan dah d umumkan. menyelamat uitm dpt no. 3, n kawad kaki johan!
so x sesia lah lyaa n ada kawad cm nk mati kan, kongrats tok dorg~ sempena majlis penutup tuh, timbalan menteri pertahanan, dato' lee chee leong ke hape tah nme dye, dye yg buat perasmian penutup n pentauliahan pegawai senior ktorg. smpat snap beberape gamba dlm itu dewan.


 nk gmba len, usha fb lah! hahaha. okeh bubyee~ penat bebel





4 comments:

NFA said...

sempat lagik dating tuh. aiyak !
hahaha

..sleyp0..◕‿◕ said...

@CIK FAFAZ

haha! adehh. tu x plann tau faz.. dah la huduh btul muke time dating itu =.='

Alyaa Izzaty said...

hahaha ! leha~
ak suka 12dec pye cte. buah ati ak tuu~ haha :P
yg 15dec plak.. ehem2
1st date ko,1st date ak! :P hehehe

..sleyp0..◕‿◕ said...

@Lyaa Zaty

hahahahaha! suke lah tuh! :p tp muke aku buruk lah dol se dating tuh! x bole terimeee! ngehehehehe ko boleh jumpe ari2. =.='

Daisypath Anniversary tickers